Thursday, September 30, 2010

new place, new beginning, new challenge

Assalamualaikum,

ini merupakan kali pertama aku menulis entry baru semenjak menjejakkan kaki di United Kingdom. Alhamdulillah, rezeki yg diberi Allah tidak terkira banyaknya, aku harap selama mana aku di sini dapat menjadikan aku insan yg lebih dekat pada Allah, insyaAllah.

hoho, baek kan intro aku?tapi honestly, bila aku kt cni, aku rase lebih appreciate agama dan tanah air aku. entah la nape, tapi maybe sbb suasana yg berbeze.

Kt cni, x slalu kite dgr azan macam kt malaysia,(at least dlam bilik aku ni..x dgr pon), masjid pon jauh, nak sampai situ mmg dah macam exercise gile2, tp x berpeluh pon..dugaan btol nk pegi masjid kt cni, stakat ni, hanya solat jumaat je la aku mmpu pegi.

maybe bnde2 camni menyebabkan aku rindu sket suasana Islamic yg ade kt malaysia, especially kt kelantan, negeri kelahiran aku. hoho(walaupon aku ni bukan la warok atau alim pon..haha)

orite, sebena nye, on the way smpai cni, aku dah agak nervous dah..sbbnye ni 1st time aku pegi luar negara, dan aku xleh nk predict how it's going to be like..how to interact with the locals, and banyak lg. sampai2 kt cni, aku agak culture shock ah, byk gile omputeh!! ye la kan negara diorang, konpem diorang ramai. aku ngan member2 ni pendatang je kt cni, tp ade visa la..haha

at first aku rse macam totally awkward sbb x biase ngan surrounding, alhamdulillah skg ni agak ok..cume nk biasekan diri ngan study style yg bru, dan paling aku takut, subjek thermodynamics and heat transfer..subjek ni dah susah, tambah lg lecturer macam strict...bimbang gak aku..haha
tp harap2 study sume ok..target 1st class ah, haha

orite la..stakat ni dlu la. sblum tu aku nk share cket la gambar mse awal2 sampai cni..


haa, ni aku ngan ahmad afiq a.k.a bib..ni kt heathrow airport london


pon kt airport..ngan ustaz syamsul, sumber rujukan agama skg ni..haha

saifuddin salleh ngan ranziman a.k.a ranzo



antara kete lawa 1st yg aku jumpe..tp lepas jalan2 kt london, bru aku taw bentley ferrari sume cam biase je kt cni..


mse 1st time sampai kt manchester from london heathrow..mase ni mmg terkejut gile sbb bru 1st time rase sejuk tanpe aircond..haha


tu je dlu wat mse skg..gmbar byk gak aku da letak kt fb..i hope its going to be snowing a lot this winter, leh tangkap gambar byk2, walaupon sejuk itu agak seksa..haha

oritelah...assalamualaikum

2 comments:

  1. wau..bestnya boleh prgi sna..
    hehee..

    nway..good luck n all da best..:)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah..rezki..

    trimas..gud luck n all da best jgk..amin

    ReplyDelete