Thursday, December 23, 2010

its an entry, without a proper title again.

assalamualaikum..

ape kabar?semoga selalu sihat sejahtera dan sentiasa dicucuri rahmatNya amin insyaAllah..

bercakap pasal kesihatan ni,macam mana nak taw kita sihat ke tak senang je, cube berdiri tegak, dan pandang bwah, klu tak nampak kaki sendri sbb dihalang oleh perut yang maju setapak ke hadapan, itu tanda nye anda SIHAT!hahaha

orait, tonight feels terribly empty, aku tak taw la, mungkin tak kuat mana iman aku ni, untuk sentiasa beribadat untuk mengisi masa terluang cuti winter selama more or less sebulan. tapi from day to day we have to make ourselves better than yesterday right?if not by much, maybe just a little. tak nampak oleh orang laen, tapi insyaAllah Dia lebih mengetahui..

so far cuti dah stat hampir seminggu, dan selama seminggu tu aku belum pasti lagi benda berfaedah yang aku dah buat.

ape ye selain maen game, tengok movie, makan, minum, tido dan maen internet?well, it sounds like im a nerd kn?haha...ceh, maybe a little, but not much.

tempat aku hilangkan rase bosan..penuh semak dengan wayar..haha


mungkin paling bermakna gunting rambut. haha..kenape bermakna pon aku tak taw, maybe this is the first im having a haircut kt cni, which is quite awkward to be honest. iyelah, kt malaysia aku gunting rambut kt kedai biase je, tukang gunting pon siam..ni dah la orang puteh, pompuan lak tukang gunting, orite dont get me wrong, i didnt choose, tapi terpaksa sbb yg lelaki tu tgh rehat kot tah la.haha, but that's not the main part that makes it feels a bit interesting for me. yg paling menarik of koz le pasal harge die..

ngan selamba aku tanye: how much?
ngan lagi selamba die jawab: errmmm(tgk kiri kanan jap..tah nape, x confident ke nk bg harge?)..8 pounds.
aku: (=.=) 40ringgit?hah?

haha...yeah maybe orang akan cakap, jangan convert, but adoi la.poket dah kering, nseb baek aku amek duit sket sblum tu, klu tak..entah ler.


sekadar gambar hiasan, x mungkin rambut aku sepanjang tu.hahaha


ok berbalik pasal winter nih.. aku perhatikan ramai kawan2 aku dah stat travel, peh best gile tgk dorang dah stat travel..
aku?
deng bru cadang nak g london, tibe2 sume tiket dah mahal, adoi silly me...ni la sbb takde perancangan, actually memang berhajat nak pergi, tapi aku harapkan orang laen tuk cadangkan je and plan sume, tgk2 sume saling berharap..last2 harapan hancur.hahaha

thinking about it again, yeah it really feels lonely when winter comes, and when you're alone in ur room..orite u can play games for 4 to 5 hours, but that's it..it's a temporary joy.as soon as your gaming session ended, the terribly lonely feeling will come again, well at least for me.
mungkin sbb masa malam yg sgt panjang?well, it starts to dark at 3pm, and the sun will rise 8.15am tomorrow morning, dan sunlight tak kuat mane pon..matahari nk kuar pon malu-malu kucing..

tahla, mungkin aku homesick? mungkin jgk..to be honest this is the longest time i've been away from family, mase duduk mrsm pc..pergh tiap minggu balik..dekat kopu?lebih kurang jgk..tak sebulan skali, sebulan 2 kali aku balik...hahah.
maybe ade hikmah di sebalik sume nih, mungkin ni la masenye aku nak dekatkan diri pada sang Pencipta..insyaAllah same2 usaha memantapkan keimanan..aku slalu gak igtkan diri aku, when there's is no one beside you to help you to stay strong, always have faith and believe that Allah is always with us, listening to our prayers and He knows everything that we hide in our heart.

tgh bosan sorang2 tibe aku jumpe gmbar nih..haha. sume bergelimpangan kt surau..gile best time ni..skg ni bru aku rase..dlu kutuk2 unikl..hahaha

oklah setakat tu je dlu. this post is nothing but just to express all the things that i feel right now.
pergh ni la entry aku yg paling emo..haha
tapi emo sket2 je..hrmm next time mungkin aku nk stat blik update pasal sandy bridge processor from intel, next year dorang akan launch. and there's few thing i would like to share pasal proc baru nih..

setakat ni dlu( dah 2 kali tulis setakat, msuk ni 3..haha).
assalamualaikum.

6 comments:

  1. woi guano boh besar je xbox.. kene beli tv gini. at least 42 inch , senang sket study

    ReplyDelete
  2. haha..xbox punye controller je aku ade.
    laen xdak duit nk bli lagi..hahaha

    ReplyDelete
  3. i feel what u feel lah jami. entah apa aku dah buat seminggu ni. masak masak masak dan makan makan makan. study, no no no. orang kata ni mmg penyakit winter. bila winter rasa depressed lonely etc. so dont worry, ko normal :p

    ReplyDelete
  4. haha..yeke penyakit winter?
    psyco btol pnye penyakit..kt msia x penah rase camnie..haha

    nseb baek still normal..haha
    pape pon..we need to stay cool..hahaha;p

    ReplyDelete
  5. haha. ko pon rase ape yg aku rse kan lid?haha

    ReplyDelete